1.04.2019

Bezpieczenstwo czy niebezpieczenstwo?

Dziwne wiadomosci otrzymuje ostatnio. Juz nie wiem czy powinny mnie smieszyc czy bardziej smucic. Podobno ktos wrzuca wiadomosci, ze niby turysci w Maroku nie wychodza z hoteli, ze samemu nie wolno wychodzic, ze bez przewodnika nie mozna sie poruszac. Kto wpada na tak debilne pomysly? Zasmucajace jest to, ze takie hasla sie rzuca i straszy turystow ktorzy chca przyjechac do Maroka. Zaczyna mnie denerwowac ta dziwna nagonka na ten kraj. Dlatego tez dzis pisze otwarcie ze niebezpieczenstwa zadnego nie ma. Nie ma i nie bylo. Tutaj zycie normalnie sie toczy. Turysci zaliczaja zabytki, chodza po ogrodach i restauracjach, pluskaja sie w basenach, wynajmuja auta i jezdza po calym kraju. Nowe turystyczne atrakcje sie otwieraja. Marrakesz jest pelen turystow. Zostal tez nominowany w pierwszej dziesiatce miast wartych odwiedzenia w 2019 roku. Ja systematycznie jestem odwiedzana przez naszych rodakow, ktorzy sami (bez przewodnikow i bez strachu) trafiaja pod moj adres. Milo jest podpowiedziec co nowego i wartego odwiedzenia i porozmawiac w jezyku ojczystym. Ostatnio nawet dostalam bukiet kwiatow za pomysl ktory pewnej,sympatycznej parze podalam. Byli zachwyceni. A ja sie ciesze, ze mogli poczuc to moje Maroko tak jak ja je czuje. Aby sie chronic od takich kretynskich wiadomosci szukajcie blogow, kontaktow na instagramie itp. Po to tu jestesmy zeby opisywac zycie codzienne a nie sprzedawac tylko wakacje albo siac strach. Kolejna informacja jest anulowany lot Ryanair z Krakowa do Marrakeszu. Troche nas zasmucil ale znalazlo sie rozwiazanie dzieki Norwegian airlines. Tak wiec sa tez inne polaczenia. Jeszcze musze je rozgryzc i zobaczyc jak cenowo stoja. Wazne ze sa. Loty z Warszawy obslugiwane przez Wizzair nadal funkcjonuja wiec smialo mozna rezerwowac bilety. Nie obawiajcie sie wody w basenach z ameba ( bo takie wiesci tez krazyly :)) Po prostu czytajcie blogi tych co sa na miejscu i smialo przylatujcie a pseudonewsami sie nie przejmujcie. Ostatnio jakas moda w Polsce i nie tylko nastala zeby wszystkich straszyc. Swiat jest piekny i otwarty! Niech kraza dobre wiesci i tym koncze. Pozdrawiam
Atlas osniezony zachwyca kazdego dnia.
Ayaso noca spokojne ale za to w dzien mamy co robic:)
A to moje piecioraczki z ogrodu. Sezon na cytryny w pelni.

7 komentarzy:

  1. Ależ tam jest nieziemsko pięknie.. :)
    Atlas poleciał na tapetkę, będzie mnie inspirował i wprawiał w zachwyt :)
    Dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesteś może na Instagramie albo FB?

    OdpowiedzUsuń
  3. To co widzę teraz na tych zdjęciach to aż dech zapiera. Ja mogę tylko zamknąć oczy i pomarzyć że tam jestem ,cos pieknego. Nie mogę napisać że zazdroszczę ,bo nigdy nie byłam zazdrosna ,ale napiszę ,że jesteś szczęściara .

    OdpowiedzUsuń
  4. Pozdrawiam z jeszcze bardzo cieplego Marrakeszu. Ja ciut zazdroszcze kolorowej jesieni w Polsce. Swiat jest piekny wszedzie gdzie sa fajni ludzie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Może to się wzięło stąd, że jakiś czas temu dwóm młodym turystką ze Szwecji i Danii bodajże (w każdym razie ze Skandynawii) w Maroko w górach ucięto głowy wcześniej je gwałcąc. Filmik z tego obrzydliwego wydarzenia został wrzucony do zresztą do sieci. Chwała dla Maroko, że skazał tych barbarzyńców na śmierć ale mimo wszystko zdarzenie to wzbudza niepokój bo nie zdarza się wszędzie.

    OdpowiedzUsuń